Friday, June 8, 2012

Chef at Home...

Assalamualaikum dan salam sejahtera....

Kembali bersiaran dengan sambungan menu dari majlis kenduri di Kluang minggu lepas.



Perhatikan tangan comel cik June yang sedang menyiang sayuran untuk dibuat kerabu. Maaflah kerana tidak dapat merakam gambar yang telah siap...maklumlah chef sangat sibuk waktu itu dan potong kelapa  photographer pula sibuk merakam gambar dia dan sepupu sepapat yang baru berjumpa itu.
Jom kita ke menu seterusnya.........




Jiran tetangga yang datang membantu menumbuk sambal belacan untuk menu di atas. Ai! sapalah tu yang berangan jadi mandor? Hehehe...




Kacang merah yang telah siap direndam dan telah ditoskan untuk dijadikan Bubur Kacang Merah. Rajin anak sedara cik June ni, kan?




Aiyok!! Sapa punya kerja ni? siap korang jawab dengan emak. Habis sudip orang tua tu bengkok dikerjakan mereka. Dah cakap pakai sudip kayu...korang main tangkap muat aje....




Di atas adalah paparan wajah-wajah yang turut menghadirkan diri di majlis kenduri tersebut. Mereka-mereka yang baru sampai dan yang sedang merewang di kawasan belakang rumah tempat memasak cara bergotong royong dengan bantuan dari Chef Dapor Sendiri sahaja.
Di dalam kesibukan mengejar waktu, gambar-gambar menu seterusnya tidak sempat dirakam...maka itu berakhir di sini sahajalah lapuran tentang majlis kenduri kendara yang berlangsung baru-baru ini.

Semoga bertemu kembali di dapur cik June. Tata......



No comments:

Post a Comment