Saturday, August 27, 2011

Jom ke pasar...

Salam Ramadhan al-Mubarak........


Wah! Bahang Aidilfitri dah mula terasa ni...masa nyapu-nyapu depan rumah tu terasa pelik pulak...
kenapa pagi ni macam sunyi aje? Aku terlepas malam LailatulQadar ke?
OOO...baru perasan budak dah mula cuti sekolah dan mungkin jiran tetangga yang berbangsa Melayu 
pun sudah berangkat pulang ke kampung halaman masing-masing.
Maklum la...orang merantau...tinggal di sini untuk mencari rezeki.


Lepas berkemas aku berkira-kira...bila nak mula mencari bahan untuk memasak ni? Mungkin hari Ahad nanti masih lagi sempat rasanya.
Tak apa.....kita imbau kenangan lama....ketika di pasar........

SIMPANG RENGGAM........

Bayangkan ....pokok sawit dari Jepun........
mujur tak gelak guling-guling...

Jalan Meru, KELANG....
ini kes nak makan kasut size 5 aku..........

Di Inala, BRISBANE........

Parah rasanya dok Brisbane ni...cili merah payah pulak nak jumpa...
dah tu mahalnya mcm jongkong emas...
cili ni pun boleh la...

Aku ada masalah nak ke pasar kerana tidak gemarkan keadaan yang sesak...maka aku call kakak..
"Carikan mama ayam, daging, ubi kentang, kelapa.....bla...bla....and the list goes on and on........"
"Ma...mama...excuse me ma..."
"What?"
"Nanti akak tak kerja kita pergi sesama eh?"
"Okeh..." penat aje bercakap panjang lebar.........


So...suri-suri rumahtangga....dah siap berbelanja? Atau anda antara yang balik beraya di kampung?
Pesan Kak June: Hati-hati di jalanraya & ingatlah mereka yang tersayang. 
                            Selamat Hariraya Aidilfitri.



No comments:

Post a Comment