Monday, November 26, 2012

Oh! Lappyku....

Assalamualaikum to all...........

"Huhuhuhu...isk...isk...isk...!!!" macam-macam rupa bunyi tangisan yang keluar bila pagi Jumaat itu dengan tidak tersangka-sangka punggungku yang tidak berapa nak tonggek ini telah terduduk di atas lappy yang diletakkan di atas sofa. Macam manalah biji mata ni boleh tak nampak? 

Adoi! Bukan saja menangis di dalam hati...tetapi kekecewaan itu membuatkan cik June menonggeng-nonggeng menyesali diri kerana pagi itu.......

Hujan yang lebat turun sejak Subuh...jadi semasa usai solat, cik June masih membiarkan langsir pintu sliding itu bertutup. Lampu juga dibiarkan tidak berpasang kerana jam sudah menunjukkan hanpir pukul 8.00 pagi. *kes nak jimat letrik*

Setelah melambai pergi si Kakak, cik June cepat menekan remote controller menutup pagar rumah. Mujur pakai pagar automatik, jika tidak harus juga cik June kena berlari di dalam hujan membuka dan menutup pagar rumah. 

Tiba-tiba si Uteh menghantar Whatsapp.... 

Cik June belek dua tiga kali untuk meyakinkan diri...haahlah...Uteh dah install Whatsapp...dapatlah kami berborak tanpa suara sepanjang hari macam ni...percuma lagi...hehehe 

Sambil membaca Whatsapp dari Uteh tu, cik June mengundur sambil melabuhkan duduk. Memang biasa confirm port tu paling enak dan empuk sekali untuk beristirehat. Setelah membalas Whatsapp dari Uteh itu, cik June baru perasan ada rasa sesuatu yang mengalas punggungku di situ. 

"Makkkk!!" Cik June terjerit sendirian bila ditoleh Cik Lappy tu yang ku jadikan alas dudukku tadi. 
Serta merta cik June hilang mood...nak masak itu dan ini semua dibatalkan. Mood kecewa itu datang sendiri membuatkan kita bersedih sepanjang hari. Makanya 'si dia' itulah yang menjadi peneman cik June ketika bersendirian selama ini. 

Petang itu Angah Whatsapp, "...apa cerita hari ni?"

"Cerita sedih," cik June balas.

Sekali...bukan sahaja Angah, dengan Abang Long semua tanya, "Kenapa?"

"Mama terduduk atas lappy...*sob sob sob*"
pinjam gambar pak cik gugle untuk contoh....

"Eh pastu?" balas Angah.

"Oh rosak ke laptop?" balas Abang Long pula.

Si Adik siap ambil gambar tunjuk crack yang terdapat di permukaan skrin.

"Nasib baik bukan MacBook air," balas Abang Long.

"Kalau pakai PC tak ada kes terduduk," balas Angah.

"Kecewa...nak tidur je la..." macam tu cik June balas pada Whatsapp Group keluarga jam 22.10 malam itu. Uarghhh!! sambung nangis dalam hati lagi.

Practice Makes Perfect: Malang tak berbau!


No comments:

Post a Comment