Sunday, September 4, 2011

Almond London...

Salam 6 Syawal 1432 Hijrah to all.......


Baru perasan rumah mak cik lack of biskut raya. Raya pertama tu masih tak kisah lagi 
sebab dia orang tak fokus pada biskut...ada makanan utama...lagipun ada menda lain seperti 
agar-agar dan kek yang telah menutup kekurangan tadi.
Akak: Ma! Kawan akak nak datang esok, buleh?
Me: Datang la...dah tentu raya...siapa yang nak marah?
Akak: Dia orang nak Roti Jala...tahun kelmarin ada yang tak dapat...
Boleh pulak...aku berkata dalam hati...kemudian aku baru teringat ada Almond London yang
masih belum berhias..."Kak...cairkan cooking chocolate tu...salut kat Almond London....
boleh buat kudap-kudapan.

Versi yg belum dihias...

Akak: Ma...kenapa cekelat putih? Bukan Almond London kaler cekelat ke?
Me: Aisy! Tinggal cekelat putih je...tabur la dengan cekelat rice...kan boleh juga?

White cooking chocolate & chocolate rice.......

Boleh la tu... dah masuk perut sama je. Cuma tak meriah la kan? CMG kata...kalau pepandai sendiri ni 
dikira derhaka. Asal Almond London ni pakai cooking cekelat dan badam cincang...


Alamak...aku telah menderhaka sepertimana kata CMG ...
takut dipanah petir...
maka aku cepat menuju ke jalan benar..........


Aku terpaksa menggali harta karun yang telah ku simpan kembali ke esbok...terjumpa dengan 
sekeping lagi cooking cekelat yang memang rona cekelat...
senang hati ku kini...walaupun si kakak menabur badam cincang macam aku ada 'share' dengan 
tokeh kilang tu.
Untuk resepi...klik sini mak cik June copy CMG punya. TQ Mat 4 sharing!
Selamat Mencuba!

Pesan Mak cik/Kak June: Kalau belum penuh ilmu di dada...jangan lautan hendak diduga.

No comments:

Post a Comment